Методична розробка уроку читання у 6 класі з використанням опорних малюнків за програмою для дітей з особливими освітніми потребами В.Терен «Не забудь» (вивчення вірша напам’ять) Вчитель – Денисенко Інна Володимирівна Розділ : «Увесь мій світ- ти, ненько-Україно» Тема: В.Терен « Не забудь» (вивчення вірша напам’ять) Мета: освітня: познайомити дітей з короткою біографією письменника і його віршем , вивчати вірш напам’ять; корекційно-освітня : поглибити знання учнів про минуле України, формувати патріотичні почуття; корекційно- розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, творчу уяву, зв’язне мовлення учнів , навички виразного читання поезії, здатність відчувати її настрій. Розвивати критичне мислення учнів, вміння одержану інформацію аналізувати, порівнювати, робити висновки; корекційно-виховна: за допомогою поетичного слова прищеплювати почуття любові до рідного краю, української мови, своєї родини. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання :підручники, портрет письменника, прислів’я, індивідуальні картки, опорні малюнки. Хід уроку I.Вступна частина 1.Нервово-психічна підготовка (цей день у календарі) 2.Організаційний момент Слухання вірша , який налаштовує на сприймання нового матеріалу. Л.Забашта «Рідна мова» Учитель Мова кожного народу Неповторна і — своя; В ній гримлять громи в негоду, В тиші — трелі солов’я. На своїй природній мові І потоки гомонять; Зелен-клени у діброві По-кленовому шумлять. Солов’їну, барвінкову, Колосисту — на віки — Українську рідну мову В дар мені дали батьки. Берегти її, плекати Буду всюди й повсякчас,— Бо ж єдина — так, як мати,— Мова в кожного із нас! 3. Мотивація діяльності Завдання уроку: Уважно слухати. Виразно читати. Вірно відповідати. Мовлення розвивати. Знання здобувати. Учитель На уроці слухай так, щоб почути. Дивися так, щоб побачити. II.Основна частина 1.Актуалізація опорних знань «Мозковий штурм» Учитель - Скільки кольорів має український прапор? - Назвіть столицю України - Як звали трьох братів засновників Києва? - Хто такий Джура? - Назвіть рослини-символи українців. 2.Нервово-дидактична підготовка Дидактична гра «Складовиця» Учитель Перед вами скла-до-ви-ця В ній три приказки таїться. Доберіть все до ладу, Згрупувавши склад по складу. Будьте пильні, поспішайте, Слово вірно прочитайте! Скласти прислів’я із складів. Прочитати і пояснити про що розповідається у прислів’ях. (За рідний край життя віддай. Батьківщина, як мати, завжди захистить. Де рідний край там і під ялиною рай). 3.Повідомлення теми і мети уроку Учитель Діти, хто з вас здогадався про що ми будемо говорити сьогодні на уроці? 4.Пояснення нового матеріалу Учитель Хочу познайомити вас із письменником, політиком, автором поетичних збірок, книжок для дітей - Віктором Васильовичем Тараном( демонстрація фото письменника). Та його прекрасним віршем « Не забудь» (читання вірша вчителем). НЕ ЗАБУДЬ! Ще малий, але ж сміливець — Сам біжить у гай. Ти, мій хлопче, — українець, Те запам’ятай. Ще мала, а по барвінок Вже ходила в гай… Ти, дівчатко, українка — Теж не забувай. Вирина стежина рідна З теплої трави… Мати ваша — Україна, Не забудьте ви. Учитель -Діти, сподобався вам вірш? -Про що розповідається у вірші? -До кого звертається поет у вірші? -До чого закликає автор? Словникова робота Патріот- людина яка любить свою Батьківщину, бажає добра собі і своїм близьким. Барвінок- рослина, символ безсмертя. Вирина- несподівано, раптово з’являється. 5. Закріплення матеріалу Колективні вправи: Вправи для покращення носового дихання(5-6 вдихів і видихів. Через праву ніздрю, потім через ліву, по черзі). Вправи для зміцнення м’язів язика(д-т, д-т, д-т….промовляти енергійно). Мовна розминка «Доповни речення» Щоб розумним і мудрим стати,треба рідну мову….(знати). А щоб вміти говорити, треба рідну мову…(вчити). Знає кожен з нас чудово- не прожити нам без…(мови). Рідна ж мова пелюсткова, мудра, світла,…(світанкова). І дзвенить щодня і в свята, бо вона така …(багата). 6.Самостійна робота Читання вірша( мовчки, голосно, тихо). Виразне читання вірша учнями. Бесіда за запитаннями. Робота в парах IVгрупа- Вставити голосні букви, відтворити текст вірша. Щ… м… л… й, …л… ж см…л…в… ць! (Ще малий, але ж сміливець!). III група- Придумати і записати слова, що відрізняються однією буквою. (Рай, чай,…) Гай, …ай, …ай, …ай, …ай. II група- Записати власне українські слова, що закінчуються на (-ай) …….ай, ……ай, …….ай, ……..ай (край, водограй, коровай….) I група- “Мовна задача» ХОЛОД-Д-О-О+О+П+ЕЦЬ=(ХЛОПЕЦЬ) 7.Фізична пауза «Уважність» Учитель Діти, де у вас чоло? А де скроні? А вії? А ступні?.... Виконання вправ під музичний супровід. 8. Домашнє завдання Вивчити вірш В.Терена « Не забудь» напамять. Голосно та виразно розповідати вірш. Повторити нові слова з якими познайомилися на уроці. 9. Практичні вправи Вправи для заучування вірша напам’ять. Літературна гра « Початки-кінці» Учитель Я читаю початок вірша, ви продовжуєте , а потім навпаки. Ще малий, але ж сміливець —… ( говорять діти) Ти, мій хлопче, — українець, ….( говорять діти) Ще мала, а по барвінок …( говорять діти) Ти, дівчатко, українка — ….(говорять діти) . ….(говорить вчитель) З теплої трави… ……(говорить вчитель) — Україна, Не забудьте ви. Робота з опорними малюнками: 1. Коментування учителем опорних малюнків. 2. Повторення учнями вголос опорних малюнків. 3. Використання опорних малюнків для відтворення частин вірша. 4. Відтворення по пам’яті всього вірша за допомогою опорних малюнків. Гра « Знайди риму» Гай- запам’ятай. Стежина-Україна. Сміливець- українець. III.Заключна частина 1.Рефлексія Учитель Що робили на уроці? Чи виконали завдання уроку? Що сподобалося? Що було складним? Що найбільше запам’яталося? 2. Оцінювання (бали) 3.Зняття нервової напруги Виконання пальчикових вправ . За допомогою пальців рук показати серце «Я люблю Україну!»

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Урок позакласного читання у 6 класі (для дітей з інтелектуальними порушеннями)