Методична розробка уроку читання у 6 класі з використанням опорних малюнків за програмою для дітей з особливими освітніми потребами
В.Терен «Не забудь»
(вивчення вірша напам’ять)
Вчитель – Денисенко Інна Володимирівна
Розділ : «Увесь мій світ- ти, ненько-Україно»
Тема: В.Терен « Не забудь» (вивчення вірша напам’ять)
Мета:
освітня: познайомити дітей з короткою біографією письменника і його віршем , вивчати вірш напам’ять;
корекційно-освітня : поглибити знання учнів про минуле України, формувати патріотичні почуття;
корекційно- розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, творчу уяву, зв’язне мовлення учнів , навички виразного читання поезії, здатність відчувати її настрій. Розвивати критичне мислення учнів, вміння одержану інформацію аналізувати, порівнювати, робити висновки;
корекційно-виховна: за допомогою поетичного слова прищеплювати почуття любові до рідного краю, української мови, своєї родини.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання :підручники, портрет письменника, прислів’я, індивідуальні картки, опорні малюнки.
Хід уроку
I.Вступна частина
1.Нервово-психічна підготовка
(цей день у календарі)
2.Організаційний момент
Слухання вірша , який налаштовує на сприймання нового матеріалу. Л.Забашта «Рідна мова»
Учитель
Мова кожного народу
Неповторна і — своя;
В ній гримлять громи в негоду,
В тиші — трелі солов’я.
На своїй природній мові
І потоки гомонять;
Зелен-клени у діброві
По-кленовому шумлять.
Солов’їну, барвінкову,
Колосисту — на віки —
Українську рідну мову
В дар мені дали батьки.
Берегти її, плекати
Буду всюди й повсякчас,—
Бо ж єдина — так, як мати,—
Мова в кожного із нас!
3. Мотивація діяльності
Завдання уроку: Уважно слухати. Виразно читати. Вірно відповідати. Мовлення розвивати. Знання здобувати.
Учитель
На уроці слухай так, щоб почути. Дивися так, щоб побачити.
II.Основна частина
1.Актуалізація опорних знань
«Мозковий штурм»
Учитель
- Скільки кольорів має український прапор?
- Назвіть столицю України
- Як звали трьох братів засновників Києва?
- Хто такий Джура?
- Назвіть рослини-символи українців.
2.Нервово-дидактична підготовка
Дидактична гра «Складовиця»
Учитель
Перед вами скла-до-ви-ця
В ній три приказки таїться.
Доберіть все до ладу,
Згрупувавши склад по складу.
Будьте пильні, поспішайте,
Слово вірно прочитайте!
Скласти прислів’я із складів. Прочитати і пояснити про що розповідається у прислів’ях.
(За рідний край життя віддай. Батьківщина, як мати, завжди захистить. Де рідний край там і під ялиною рай).
3.Повідомлення теми і мети уроку
Учитель
Діти, хто з вас здогадався про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?
4.Пояснення нового матеріалу
Учитель
Хочу познайомити вас із письменником, політиком, автором поетичних збірок, книжок для дітей - Віктором Васильовичем Тараном( демонстрація фото письменника). Та його прекрасним віршем « Не забудь» (читання вірша вчителем).
НЕ ЗАБУДЬ!
Ще малий, але ж сміливець — Сам біжить у гай.
Ти, мій хлопче, — українець, Те запам’ятай.
Ще мала, а по барвінок Вже ходила в гай…
Ти, дівчатко, українка — Теж не забувай.
Вирина стежина рідна З теплої трави…
Мати ваша — Україна,
Не забудьте ви.
Учитель
-Діти, сподобався вам вірш?
-Про що розповідається у вірші?
-До кого звертається поет у вірші?
-До чого закликає автор?
Словникова робота
Патріот- людина яка любить свою Батьківщину, бажає добра собі і своїм близьким.
Барвінок- рослина, символ безсмертя.
Вирина- несподівано, раптово з’являється.
5. Закріплення матеріалу
Колективні вправи:
Вправи для покращення носового дихання(5-6 вдихів і видихів. Через праву ніздрю, потім через ліву, по черзі).
Вправи для зміцнення м’язів язика(д-т, д-т, д-т….промовляти енергійно).
Мовна розминка «Доповни речення»
Щоб розумним і мудрим стати,треба рідну мову….(знати).
А щоб вміти говорити, треба рідну мову…(вчити).
Знає кожен з нас чудово- не прожити нам без…(мови).
Рідна ж мова пелюсткова, мудра, світла,…(світанкова).
І дзвенить щодня і в свята, бо вона така …(багата).
6.Самостійна робота
Читання вірша( мовчки, голосно, тихо).
Виразне читання вірша учнями.
Бесіда за запитаннями.
Робота в парах
IVгрупа- Вставити голосні букви, відтворити текст вірша.
Щ… м… л… й,
…л… ж см…л…в… ць! (Ще малий, але ж сміливець!).
III група- Придумати і записати слова, що відрізняються однією буквою. (Рай, чай,…)
Гай, …ай, …ай, …ай, …ай.
II група- Записати власне українські слова, що закінчуються на (-ай)
…….ай, ……ай, …….ай, ……..ай (край, водограй, коровай….)
I група- “Мовна задача»
ХОЛОД-Д-О-О+О+П+ЕЦЬ=(ХЛОПЕЦЬ)
7.Фізична пауза «Уважність»
Учитель
Діти, де у вас чоло?
А де скроні?
А вії?
А ступні?....
Виконання вправ під музичний супровід.
8. Домашнє завдання
Вивчити вірш В.Терена « Не забудь» напамять.
Голосно та виразно розповідати вірш.
Повторити нові слова з якими познайомилися на уроці.
9. Практичні вправи
Вправи для заучування вірша напам’ять.
Літературна гра « Початки-кінці»
Учитель
Я читаю початок вірша, ви продовжуєте , а потім навпаки.
Ще малий, але ж сміливець —… ( говорять діти)
Ти, мій хлопче, — українець, ….( говорять діти)
Ще мала, а по барвінок …( говорять діти)
Ти, дівчатко, українка —
….(говорять діти) .
….(говорить вчитель) З теплої трави…
……(говорить вчитель) — Україна,
Не забудьте ви.
Робота з опорними малюнками:
1. Коментування учителем опорних малюнків.
2. Повторення учнями вголос опорних малюнків.
3. Використання опорних малюнків для відтворення частин вірша.
4. Відтворення по пам’яті всього вірша за допомогою опорних малюнків.
Гра « Знайди риму»
Гай- запам’ятай.
Стежина-Україна.
Сміливець- українець.
III.Заключна частина
1.Рефлексія
Учитель
Що робили на уроці?
Чи виконали завдання уроку?
Що сподобалося?
Що було складним?
Що найбільше запам’яталося?
2. Оцінювання (бали)
3.Зняття нервової напруги
Виконання пальчикових вправ . За допомогою пальців рук показати серце «Я люблю Україну!»
Урок позакласного читання у 6 класі (для дітей з інтелектуальними порушеннями)
Урок позакласного читання у 6 класі Тема: П.Утєвська «Квітковий годинник» Мета: Удосконалювати техніку читання, розвивати навички виразного читання, розширити знання учнів про природу рідного краю, про квіти, їх значення у житті людей. Розвивати мовлення учнів, логічне мислення, пам’ять, увагу. Поповнювати словниковий запас. Формувати читацьку активність учнів. Виховувати любов до рідного краю, повагу до народних символів, бажання оберігати квіти, цінувати красу. 1. Нервово-психічна підготовка. Усіх вітаю із другим днем весни. Дуже давно, коли на землі, ще не було квітів, грунт пропнув маленький пагінець, потягнувся до неба до сонця й розквітнув квіткою. Якою була та квітка, ніхто не знає, але, без сумніву, у світ прийшла краса… 2. Мотивація. Запрошую усіх у подорож до квіткового містечка, де квіти нам розкажуть багато цікавого про себе. А дорогу нам вкажуть ось ці листочки: Станція «Казкова», зупинки: «Поетична», «Перлини народної творчості», «Квіткова мозаїка», «Природа і Ми», «Музи
Коментарі
Дописати коментар