Урок позакласного читання у 6 класі (для дітей з інтелектуальними порушеннями)

Урок позакласного читання у 6 класі Тема: П.Утєвська «Квітковий годинник» Мета: Удосконалювати техніку читання, розвивати навички виразного читання, розширити знання учнів про природу рідного краю, про квіти, їх значення у житті людей. Розвивати мовлення учнів, логічне мислення, пам’ять, увагу. Поповнювати словниковий запас. Формувати читацьку активність учнів. Виховувати любов до рідного краю, повагу до народних символів, бажання оберігати квіти, цінувати красу. 1. Нервово-психічна підготовка. Усіх вітаю із другим днем весни. Дуже давно, коли на землі, ще не було квітів, грунт пропнув маленький пагінець, потягнувся до неба до сонця й розквітнув квіткою. Якою була та квітка, ніхто не знає, але, без сумніву, у світ прийшла краса… 2. Мотивація. Запрошую усіх у подорож до квіткового містечка, де квіти нам розкажуть багато цікавого про себе. А дорогу нам вкажуть ось ці листочки: Станція «Казкова», зупинки: «Поетична», «Перлини народної творчості», «Квіткова мозаїка», «Природа і Ми», «Музична» - кінцева зупинка. Нумо, вирушаймо в дорогу. Візьмемо ми з собою ось такі слова, які будуть нам девізом: (прочитати разом) «Рости і вчитися, вивчитися, щоб багато знати». 3. Організаційний момент. (входить мак) -Тук! Тук! – Хто там? Добрий день, у нас тут урок, але заходьте, будете гостем, ми вас запрошуємо. Та спочатку скажіть, хто ви? - (Слова хлопчика-мака ) Мак – мужність, молодість і краса, Вогонь ясний, що не згаса, Та водночас – печаль і туга За втраченим в двобої другом. – Будь ласка, сідайте, слухайте! 4. Актуалізація знань. Щоб рушати далі нам потрібно прочитати цю скоромовку (мовчки, вголос по складах, швидко). Рута – м’ята розпустилась – Ароматна і кріпка Бджоли та джмелі над нею Знов танцюють гопака. - Про яку рослину йдеться в скоромовці? (про рослину м’яту). - Де використовують м’яту? (у кулінарії, медицині). - Діти, для чого нам потрібні квіти? (щоб дарувати, милуватися, вдихати аромат). - Так, квіти супроводжують нас усе життя, від народження до останньої хвилини. Це одне з найпрекрасніших творінь природи. Наступна зупинка «Поетична» 5. Перевірка домашнього завдання - Діти, які вірші про квіти ви знаєте? (учні вголос читають вірші) - Володя «Чорнобривці». Запашні чорнобривці – це кожен знає – Символ Вкраїни, рідного краю. - Володя «Безсмертник, Барвінок». Безсмертник – здоров’я, барвінок – життя. - Оксана « Ромашка». Ромашки – це юність і доброта. - Оленка «Волошки». Сині волошки – краплиночки неба – Довірливо й скромно всміхнуться до тебе. А чистомовки? - Сергійко «Мак». Ак – ак – ак При дорозі мак. - Станіслав «Деревій» Ій – ій – ій тут росте і деревій. - Дякую, всім, дуже добре! - А хто підготував цікаві факти про рослинний світ? - Ось ,наприклад, усім нам відомі чорнобривці, що ростуть на шкільній клумбі. Чи ростуть вони, наприклад у Мексиці, а у Африці? (Олександр ) - А чи ростуть поряд з нами квіти-цілителі? (Оленка) - Чи можна квіти вживати в їжу? Які саме? (Олександр) - А які рослини називають барометрами? (Оксана, Катруся) - Чи є рослини-розвідники? (Люба) - Дякую, було дуже цікаво. Маче, чи сподобалися тобі відповіді учнів? То які оцінки ми їм поставимо? ІІ. Основна частина. 1. Зупинка «Перлини народної творчості» Прочитати прислів’я. (Склади розсипалися, складіть їх і прочитайте прислів’я). Весна красна квітками, а осінь плодами. - Про що у ньому розповідається? (Про квіти). - А зараз, навпаки, щоб прочитати загадку, треба роз’єднати слова. Їмналежитьходитиінасвчаснобудити. - Всі відгадали, що це? …(Годинник) 2. Наша подорож продовжується і я хочу розповісти вам про письменницю, оповідання якої так і називається «Квітковий годинник». Паола Володимирівна Утєвська дитяча письменниця. 3. А ось цей поважний чоловік у перуці, шведський учений який жив у XVIII столітті. Він був природознавцем, ботаніком, зоологом і лікарем. У 28 років став доктором медицини це – Карл Лінней. 4.Словничок. Зверніть увагу як правильно вимовляти слова, ставити наголос. Карл Лінней , озерце, пелюстки, навстріч, котра година, цикорій, нечуй-вітер, курячі очка, нагідки, кручений панич. 5.Послухайте оповідання «Квітковий годинник» - Чи сподобалось вам оповідання? - Про що ви почули? (про те, що квіти можуть вказувати час) - Що ви зрозуміли? 6.-А зараз пограємо у гру на уважність «День- ніч».( Уявіть, що ви квіти, і стуляєте свої пелюстки, я говорю день ви відкрили очі, ніч – закрили.) 7.Відкриваємо сторінку 149 починаємо читати мовчки до слів: ….Дідусь усміхається. - Роздати індивідуальні картки ( Сергійко, Сашко). 8. Виразне читання вголос (Оленка, Катруся). 9.Прочитаємо ланцюжком. Дочитуємо до крапки і зупиняємося . Рухаємося далі. І наступна зупинка «Квіткова мозаїка». Я буду задавати запитання, ваше завдання, дати відповідь знайшовши і зачитавши з тексту. (Створюємо наш власний квітковий годинник). - Як називаються блакитні квіти, що ростуть у луках, у полі, на узліссі? (цикорій, петрів батіг). - О котрій годині прокидається цикорій? (між 4 і 5 ранку). - Для якої рослини ранок настає о 6 00 (для шипшини). - Які квіти прокидаються одночасно з шипшиною (мак, кульбаба, нечуй-вітер). - О котрій годині нечуй-вітер стуляє пелюстки (о 1700) . - Коли прокинулась водяна лілія? (о 700). - А коли стуляє пелюстки? (о 1700). - О 800 годині прокидаються жовті дрібненькі квіти, а називаються вони як? (курячі очка). - Які саме квіти, що ростуть у садочку прокидаються після 800 години? (червоні тюльпани, сині дзвоники крученого панича). - Які квіти називають сплюхами? Чому? (нагідки)- прокидаються о 10 ранку. - Ось і створили ми квітковий годинник (я роздаю вам ось такі пам’ятки - квіткові годинники). - А ось квітковий годинник який створив у своєму місті К.Лінней. - Фіз. Пауза. На нас чекає зупинка «Природа й Ми». Вдихнемо аромат квітів на повні груди, затримаємо дихання, видихнемо. Ще раз . Лягли на парти. Перші прокинулися хлопці (Петрові батоги), а за ними дівчата (нагідки- сплюхи). - Домашнє завдання : прочитати оповідання, поділити на ІІІ частини, дати заголовки частинам (1гр.) Сторінка 149, (уривок) читають і добирають запитання (2гр.) Сторінка 150. І- ІІ абзац читають (3гр.) - Зверніть увагу на виставку книг «Квіти – очі землі» . Додаткове завдання для тих, хто хоче отримати вищу оцінку. Збірник «Пролісок» де зібрані вірші ваших ровесників, учнів шкіл м. Гуляйполя і району, переглянути і підготувати будь – який ,за вашим вибором,вірш про квіти. Ще багато цікавого ви дізнаєтесь прочитавши ці книги, що зараз на виставці, вони є у нашій бібліотеці . Незабаром тиждень мови, найкращих читачів ми обов’язково відзначимо . - Квіти -очі землі , вони лікують, допомагають дізнатися котра година, вказують де у землі знаходяться корисні копалини, попереджають про негоду, і просто роблять наше життя красивішим. Тож будемо вдячні їм! ІІІ. Заключна частина. 1. Наша подорож завершується. Чи на кожній зупинці ми побували? – Яку нову інформацію ви отримали після уроку? - Які види завдань сподобалися найбільше? - Що допомагало у роботі? 2. Хочу запитати у нашого гостя: « Маче! Чи сподобалося тобі як працювали учні, то вони отримають солодкі гостинці?». 3. Кінцева зупинка «Музична» У виконані дівчаток звучить пісня «Ромашки» В осінньому полі леліють ромашки, А вечір з-за гаю іде крадькома. Затихла вже пісня останньої пташки, І я серед поля сама. Приспів: Ромашки, ромашки на житній стерні. Хоч літо минуло, цвітуть. То що ж наворожать ромашки мені, Коли на долоні впадуть? І стеляться тіні на білі ромашки, Що сонце за обрій так швидко пливе. А я все чекаю щасливої казки, Скажіть де та казка живе? Приспів. 4. На згадку про урок діти роздають квіти гостям. Запрошуємо присутніх скуштувати чай з цикорієм , м’ятою.

Коментарі